۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید: ۱۴۹۷۹۰
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام عوامل اقتصادی بر حوزه دام تاثیر می‌گذارد بیان کرد:حاشیه‌های سیاسی روی موضوع تامین گوشت سفید سایه انداخته است.
کد خبر: ۱۱۳۰۲

موضوع کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مرغ رد شد! | سالن‌ها پر از مرغ است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  محمدابراهیم حسن‌نژاد در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه و همایش بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان بیان کرد: پیامکهایی که به نمایندگان مجلس درباره کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مرغ ارسال شده است، درست نیست.

وی ادامه داد: تغذیه در فعالیت‌های دام و طیور بسیار تأثیرگذار است و علوم مربوطه می‌توانند در بازدهی تولیدات این بخش نقش مهمی داشته باشند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به خشک بودن شرایط آب‌وهوایی کشور، شرایط سختی برای تولید مواد پروتئینی و تأمین غذا در کشور وجود دارد بنابراین برای تحقق این امر نیازمند فعالیت‌های علمی و تکنولوژی در بخش دام و طیور هستیم که نمونه‌هایی از آن در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات و گلایه‌های تولیدکنندگان در بخش دام و طیور، اضافه کرد: در حوزه‌های بازرگانی سامانه بازارگاه تأمین ارز لجستیک و حمل‌ونقل مشکلاتی داریم و خود نیز بر آن واقفیم اما برای رفع آن تلاش می‌کنیم و شرایط تولیدکنندگان در این بخش را نیز درک می‌کنیم.

حسن‌نژاد ادامه داد: شرکت‌هایی در حوزه تغذیه و مکمل به‌صورت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است که نقش مهمی در افزایش بهره‌وری در تولیدات دام و طیور خواهد داشت.

موضوع کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مرغ رد شد! | سالن‌ها پر از مرغ است

حاشیه‌های سیاسی روی موضوع تامین گوشت سفید سایه انداخته است

وی با بیان اینکه تمام عوامل اقتصادی بر حوزه دام تاثیر می‌گذارد بیان کرد:حاشیه‌های سیاسی روی موضوع تامین گوشت سفید سایه انداخته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تأمین مرغ موردنیاز کشور نیازمند ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور هستیم. در گذشته و هنگامی که بنده این معاونت را تحویل گرفتم مشکلات زیادی در ارتباط با جوجه‌ریزی وجود داشت و در ماه‌های اندکی جوجه‌ریزی مرغ گوشتی به ۱۳۰ میلیون قطعه رسید.

حسن‌نژاد با اشاره پیامکی که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مرغ داده شده است ضمن رد این موضوع، گفت: هیچ کمبودی در زمینه تأمین مرغ نداریم و سالن‌ها پر از مرغ است و ارسال چنین پیامکهایی کار پسندیده‌ای نبوده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۶۰ کارخانه خوراک دام در کشور وجود دارد که سرمایه‌گذاری خوبی برای کشورمان به حساب می‌آید و باید به‌نحوی رفتار کنیم که نهاده‌های موردنیاز مرغداران به‌صورت خوراک دام در این کارخانه‌ها تولید شود و از طرفی نیاز مصرف‌کنندگان به خوراک باکیفیت را نیز تأمین شود.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود راجع به امکان جایگزینی کنجاله سویا و نهاده‌های دیگر گفت: پِرتی در مرغداری‌های کشور بالاست و هنوز در تأمین خوراک دام از نهاده‌های لاکچری مانند کنجاله سویا استفاده می‌شود اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط امروز می‌توان نهاده‌های دیگری را جایگزین کنجاله سویا کرد.

/ ایانا.

برچسب ها: مرغ گوشت جوجه ریزی #وزارت جهاد کشاورزی
ارسال نظر
آخرین اخبار